6 המפתחות לוידאו מוצלח: עסקים ומאמנים בתחום הכושר

כמה פעמים קרה לכם שהתחלתם להתייאש מצילום סרטון הכושר שלכם כי לקח לכם זמן למצוא את הזווית המחמיאה? אולי כי צפיתם בזה לאחר מכן ונראתם או לא נשמעתם מספיק מקצועיים? בין אתם מצלמים סרטונים בשידור חי או סרטוני כושר אותם תפרסמו ברשתות החברתיות. קבלו 6 טיפים מעולים כדי להפוך כל וידאו למוצלח, אפילו באמצעות הסמרטפון שלכם.








אני רואה המון סרטוני כושר ברשת, מסרטוני כושר שהופקו מראש ועד סרטונים שמשודרים בלייב למתאמנים.


בשנים האחרונות צילמתי מאות סרטונים באופן אישי, אפשר לראות בערוץ היוטיוב שלי או בפייסבוק והייתי שותף בעשרות הפקות גדולות וקטנות בתחום הכושר והספורט. היום, בכל סרטון שאני רואה אני מייד מתחיל לנתח את הסרטון בראש. אני חושב על זהצילום, על העריכה ומעלה את כל הדברים שאפשר לשפר ולעשות את זה טוב יותר.


אז הנה, 6 טיפים מצוינים שמתאימים ממש לימים אלה, לכל מאמני הכושר ובעלי העסקים בתחום הספורט שמצלמים אימונים בלייב, מייצרים מוצר דיגיטלי, מעלים לרשת או מצלמים ספריית VOD ללקוחות. טיפים פשוטים שעושים את ההבדל הגדול.






טיפ מספר 1: צילום מאוזן



דמיינו תמיד את הסרטון שלכם מוקרן על מסך טלוויזיה. אני מקפיד על זה תמיד עם כל העסקים איתם אני מדבר. קשה לי לראות סרטונים רק במצב מאונך. זה מתאים אם אתם מצלמים לייב לאינסטגרם או IGTV אבל זה לא מתאים ליוטיוב, לשידור לייב או לכל הקרנה על תצוגה רוחבית. זה לא נעים לעין בייחוד אם רוצים לצפות בזה במחשב או בטלויזיה.





טיפ מספר 2: תאורה



אל תצלמו כשהאור בגבכם אלא מולכם, אחרת הסרטון יוחשך. מצאו מקור אור שיאיר אתכם במהלך צילום הסרטון. מצאו תאורה בבית או אפילו רכשו תאורה מקצועית שתוכלו 'לזרוק' על עצמכם במהלך הסרטון. דאגו להאיר את עצמכם בעיקר מלפנים.







טיפ מספר 3: סאונד



חשוב מאוד שאנשים ישמעו אתכם, ויוכלו לשמוע את ההנחיות שלכם. צלמו במקום שקט, ללא הד, ללא הפרעות רעש ברקע ועם חלון סגור (כדי לא לשמוע רעשי רקע מבחוץ). ממליץ בחום להצטייד במיקרופון צוואר או דש אלחוטי עם חיבור למצלמה או למחשב. אחד הדברים החשובים ביותר זה שהלקוחות בצד השני יוכלו לשמוע אתכם מבלי להתאמץ לקרוא שפתיים. מיקרופון יעלה את איכות הסרטון בכמה רמות.







טיפ מספר 4: רקע ותפאורה



הקפידו על תפאורת רקע יפה ונקייה סביבכם ומאחוריכם במהלך הצילומים. נסו לקבוע ראשית גבולות גזרה עבור עצמכם ועל פי יכולת צילום המצלמה. סמנו ברצפה קווים ברורים עם סלוטייפ (כדי שתשמרו עצמכם בתוך הפריים לאורך הצילומים). סדרו מאחוריכם מוטיבים שמתחברים אליכם כמו למשל מזרן יוגה מגולגל, כדור, קטלבל, גומייה, מסך עליו מוקרן שעון עצר ואפילו עציץ ירוק שיכול להוסיף עוד צבע ועניין מאחוריכם. אפשר גם לצלם סתם ככה בסלון עם הספות מאחוריכם אבל דאגו שיהיה נקי, לא מבולגן, אסטתי והכי חשוב שלא יגנוב את הפוקוס מכם.








טיפ 5: יציבות



מיותר לציין שאת הסרטון מומלץ לצלם עם יציבות על חצובה, כן? אני פחות ממליץ שמישהו עם יד 'לא מקצועית' יצלם את הסרטונים שלכם בעמידה, עדיף שזה יהיה יציב. ממליץ בחום לרכוש חצובה, אפשר למקם את המחשב / מצלמת הרשת או הטלפון על שולחן, להוסיף ספרים לגובה או לבנות מיני חצובה זמנית משלכם מגלילי מגבות נייר. תוכל לראות בוידאו מטה.








טיפ מספר 6: המתנה לפני צילום


אם מדובר בסרטון שאתם מצלמים ומעלים בהמשך לרשת, מייצרים מזה ספריית VOD או שולחים ללקוחות, נסו לספור 3 שניות לאחר שלחצתם על ההקלטה ואז תתחילו לדבר (כדי לא לפספס מילה או שניים בהתחלה). את אותו הדבר תעשו בכל סרטון (המתינו 2-3 שניות ואז עצרו). אם אתם בשידור חי אני ממליץ להגיע לשידור החי כמה דקות קודם, לנגן מוזיקה, להגיד כמה מילים, לברך את המצטרפים לשלום ולהתחיל במועד שנקבע. בזמן.



צריכים עזרה בהקמת אתר לאימוני אונליין? חנות וירטואלית? וידאו קידום לאימונים? כל השירותים שלנו במקום אחד למאמנים ועסקים בתחום הכושר.